Solf

Antje Solf is in 1956 geboren in Stadthagen in Duitsland.
Ze volgde verschillende schilders opleidingen o.a. bij het IVAK en bij professionele
schilders Ze schildert realistisch en ook abstract.
Ze houdt van de natuur met haar prachtige dieren, kleuren, vormen en structuren.
Ze schildert ook in opdracht en heeft voor Akzo Nobel in Delfzijl een schilderij gemaakt.
Ze exposeert sinds 2003 in heel Europa.
Haar realistische schilderijen van dieren zoals koeien, paarden, honden en katten zijn bij het grote publiek bekend.
Het laatste jaar is zij experimenteel, geinspireerd door meditatie, meer abstract aan het schilderen. Het betekent voor haar het loslaten van bestaande structuren en de fantasie een hoofdrol te laten spelen in haar werk. De creativiteit heeft geen grenzen meer en ze kan zich uitleven in allerlei kleuren, waarbij licht en schaduw een rol spelen.
Kontrasten en lijnenspel blijven belangrijk, maar ontstaan spontaan tijdens het schilderen. Intuitief kleuren en technieken gebruiken zonder een vooropgezet plan.
Het experimenteren met verschillende materialen is ook iets nieuws, te denken valt aan metaalfolie, het plakken van objecten en nieuwe schildertechnieken.
De abstracte werken stralen veel energie uit en hebben sprankelende kleuren.
Antje is lid van de kunstkring “Le Cercle Du Qubec” des artistes peintres & sculpeurs in Frankrijk en kreeg daar het diplome “ Bronze” voor haar expositie in galerie Krepel in Klarenbeek.
Verder is ze lid van de kunstvereniging “ Stichting KAT” in Ten Boer.

Ateljee Antje Solf
Emmerwolderweg 36